Så snopet!!

Ha, jag som hade förhoppningen om att hinna göra så mycket på Scrappiz Cybercrop som var i helgen, men det blev bara ett futtigt bidrag. Så snopet! Jag tyckte det va så gott om tid men den tiden sprang visst ifrån mig. Nåja, det blir väl fler gånger.


Jag har i alla fall lagt ut en massa mer roliga saker på Tradera. Välkomna dit alla som vill!!! Ännu mer kommer att läggas ut den närmaste tiden kan jag lova. Gör verkligen en storrensning här hemma!

På hemmafronten är det fullt upp annars. Har två hästar i full träning och nu startar tävlings säsongen för oss på söndag. Sedan är det minst en tävling varje helg ända fram till semestern. Sen blir det 4 veckors uppehåll.  Vi har sålt vår älskade c-ponny och sörjer honom enormt men hoppas att han får det bra hos sina nya ägare i Essunga.
Jonas har börjat sin uppfödning av marsvin och ni kan läsa mer om det i hans blogg. På hans första utställning deltog han med ett marsvin och den blev BIR + BIS 7!!! Jättekul!

På jobbfronten är det både massor att göra + ingenting. Min lastbil står stilla för det är ont om gjutningar just nu, så där är det lugnt. Här hemma har jag precis kommit igång att sälja foder + spån/torv. Jag är återförsäljare för Åsebro Foder som är välkänt bland flera framgångsrika hästar. På sikt hoppas vi kunna utöka häst/djur sortimentet.
 Och sen den STORA NYHETEN!!! Snart öppnar vi Scrapbook/Stämpel Butik i Uddevallatrakten igen!! Vi renoverar för fullt den nya butikslokalen och hoppas att den ska bli klar inom kort. Den nya butiken, Country Scrap, blir en efterträdare till Scrap & Gift Corner som vi drev i 4 år i centrala Uddevalla. Till motsats från den gamla butiken kommer denna att ligga en liten bit utanför Uddevalla, helt enkelt här hemma på gården. Därav namnet Country Scrap. Vi jobbar på ett koncept där Ni ska kunna hitta allt material Ni behöver till ett bra pris. Ni ska även ha möjlighet att få inspiration och idéer hos oss. Vi kommer även i den möjligaste mån att anpassa öppettiderna till Er, så att Ni har möjlighet att handla när det passar Er.

Ja, det var lite ifrån mig.
Ha en bra kväll och tusen tack alla ni som skriver i min blogg!! Jättekul att läsa!
Kram
Susanne


Kommentarer
Postat av: missFBK/Catarina

Åh!!! Vad underbart att ni kör scrapaffär igen =))) Hoppas man kan åka bussen dit och shoppa. Nu gjorde du min kväll =)



Kram Catarina

2009-02-26 @ 20:23:49
URL: http://scraptivarina.blogg.se/
Postat av: mia

Häng nu inte läpp för att tiden inte räckte till....det problemet har jag jämt ;) Gå istället in och titta vem som vann Hobbyhusets skisstävling...osså skickar du mig ett litet mail sen ok! Kram Mia

2009-02-28 @ 08:22:45
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Susanne

Hej! Hittade hit via Tradera då jag vunnit lite av dig! Trevlig och fin blogg och fint namn du har också skrattar!

Vilken duktig scrappare du är, helt sagolikt vackra alster du gör!!! Du verkar sannerligen ha fullt upp med hästar, jobb och scrapbutik, hur orkar du? Jag är imponerad! Grattis till din vinst med skissutmaningen! Den Lo:n är jättefin, precis som all de andra du gjort!

Undrar om Country scrap också kommer att vara webshop då jag har lite långt att åka annars, bor i Ö-vik?

Ha en underbar vecka!!!

Här har vi sportlov nu så det är skönt.



Kram Susanne (Sus65 på tradera)!

2009-03-02 @ 13:18:12
URL: http://www.sussies.wordpress.com
Postat av: Kada

KUL att du kommer igång med butiken; jag letade ju lokal sist vi sågs och har nu fått napp tillslut - i Uddevalla... MEN förhoppningsvis kan vi komplettera varandra; jag kommer INTE att ha home-parties etc, och så blir det mix med konstnärsmaterial precis som tidigare.



Hoppas vi ses på Saga-plan i Maj om inte förr!

Kramiz Kada

2009-03-05 @ 15:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0